مد اخیراً به یونیفرم ها نگاه می کند زیرا آنها برای براندازی آماده هستند. پوشیدن یونیفرم مدرسه در یک شوی لباس یا نمایش مد طعنه آمیز است، اما چه اتفاقی میافتد زمانی که یونیفرمها … لباس فرم هستند؟ یون گفت: «اگر به تصویر بزرگ نگاه کنید، برخی از مردم میگویند که فردیت خود را به کار میگیرند، اما هنوز هم همه همان یونیفرمهایی را میپوشند که بازی میکنند.
حقیقتی در آن وجود دارد – به هر گالری استایل خیابانی نگاه کنید و تمام کهن الگوهای مد را مشاهده خواهید کرد. اینفلوئنسرها به نوعی لباس می پوشند، زیرا فکر می کنند باید اینگونه به نظر برسند، ویراستارها و طراحان هم همین طور. ما همان کهن الگوهایی را که به خود اختصاص می دهیم بارها و بارها بازی می کنیم. همانطور که یون گفت، “ما واقعاً هرگز از دبیرستان فارغ التحصیل نمی شویم.”
منبع
مرگ استایل شخصی یکی از موضوعات پرطرفدار گفتگو در میان دوستداران مد بوده است. خبرنامهها، مقالههای شخصی، خلاصههای روند – به نظر میرسد نویسندگان مد درگیر وضعیت فردیتو با این واقعیت که علیرغم تمام تلاشمان، به نظر می رسد همه ما یکسان لباس می پوشیم. اما مسئله این نیست که همه ما شبیه کپی های کربنی یکدیگر هستیم، بلکه این است که همه ما هستیم نگاه کردن در موارد مشابه فردیت ما با تغییراتی از چیزهای مشابه مشخص می شود – ما به همه چیز دسترسی داریم، اما الگوریتم ها و طبقه بندی ها و صفحات “برای شما” … همه آنها ترکیبی از منابع مشابه را به ما نشان می دهند.
تأثیرات یون این بار شامل Aphex Twin و گروه K-Pop New Jeans، لباس مدرسه خصوصی ژاپنی، فیلم کالتی Kinji Fukasaku در سال 2000 بود. بتل رویالو تاریک تکنو. تکنو سرعت این فصل را تعیین کرد. یون تمایل دارد مجموعههایش را به موسیقی گره بزند، و ماهیت تکراری ضرب آهنگ این ژانر به هدایت مفهوم یکنواخت کمک کرد. او گفت: «این به اندازه ریو پیچ خورده یا رنگارنگ نیست، تکراری و کمی تیرهتر است.»
این پس زمینه مجموعه کمین پاییز 2023 یون بود. “من دوست دارم عناصری را که به من الهام میدهند ترکیب کنم و تعادل خوبی بین آنها پیدا کنم من طراح در هنگام صبحانه گفت – او در نیویورک بود تا با نایک میزبان یک هیاهو باشد – اما همیشه یک مطالعه اجتماعی اساسی وجود دارد. من کنجکاو هستم که چرا مردم به روش خاصی رفتار می کنند یا به چیزهای خاصی واکنش نشان می دهند.
فصل گذشته یون یک صحنه هیاهو را بازسازی کرد. برای پاییز “بچه ها خیلی جشن گرفتند به طوری که آنها را به مدرسه خصوصی فرستادند.” او مجذوب این ایده است که فردیت را به چیزی محدودکننده مانند یونیفرم اضافه می کند. چگونه می توان در یکنواختی هویت پیدا کرد؟ برای یون، پاسخ در جزئیات است. بر روی شورت و شلوارهای دوخته شده، کمربندهای سه گانه وجود داشت. دکمهها و ژاکتهایی که دور شانهها قرار میگیرند و با تسمههای روکش دار محکم میشوند. زغال بافته با سجاف هایشان پریشان. ژاکت های دانشگاهی با یک لایه چرم اضافی روی بدن؛ بلیزر و کت های بزرگ با مهار در سرتاسر سینه؛ و ژاکت های چرمی با گرافیک اسپری رنگ شده. شما میتوانید بچهها را از هیولا بیرون بیاورید، اما این را از بچهها نمیتوانید بیرون بیاورید.