به کنار حالات روزمره، فرتی از صنایع دستی خودداری نکرد: یک ست بالاتنه و شلوارک با سنگ های طبیعی تزیین شده بود، و یک ترکیب تاپ بیکینی و دامن کوتاه از رافیای قلاب بافی با سنگ های بیشتری در الگوی آن جاسازی شده بود. آنها درست در استراحتگاهی در ساحل ایتالیا قرار می گیرند.
البته، فرتی لباس مناسبتی که نام او را بر سر زبان ها انداخت، کاملا نادیده نگرفت. قسمت های برجسته در اینجا نوارهای پارچه ابریشمی خرد شده و بافته شده را نشان می داد که از بدنه های رافیای قلاب بافی ریخته شده بود، یا به ظرافت از پارچه ابریشمی دوزی شده با نوارهای لوله ای از ارگانزا به شکل ارگانیک برگ و برگ ساخته شده بود. برخی از اعداد ساده با فرمول زنانه، حسی و ظریفی که او ذکر کرد، مطابقت نداشتند. مانند هر زبان جدید، برای درست کردن تفاوت های ظریف نیاز به تکرار است.
منبع
لباسهای روز او در این فصل با سبک بودن، که نشانهای از لباس اوست، و رنگ دلپذیرش، که اینطور نیست، مشخص بود. فرتی از ارگانزا، که به طور سنتی یک پارچه عصرانه در نظر گرفته میشد، برای شکلهای سختکوشی مانند کتهای سنگی، هودیها و کتهای سافاری – حتی شلوار، استفاده میکرد. در مورد سایه های غیرمنتظره، آنها از فیروزه ای و سبز آووکادو تا نارنجی روشن و فوشیا متغیر بودند. یک جلیقه و شلوار تیز دوخت با کتانی سنگی یک پاک کننده کام بود.
آلبرتا فرتی که مشتاق همگام شدن با مسیر معمولی مد است، در سال های اخیر سخت کار کرده است تا زیبایی شناسی خود را کاهش دهد. جایی که زمانی برای لباس های مهمانی شناخته می شد، اکنون دوست دارد خود را یک برند 360 درجه بداند. از قبل از همهگیری، او به دنبال لباسهای ورزشی بود – او حتی گاهی اوقات کلاه و چکمههای گاوچران را با کمند میزد. او در پشت صحنه گفت: “مد اکنون به زبان های زیادی صحبت می کند.” مهم این است که زن تغییر کند و رشد کند، اما همچنین زنانه، شهوانی، ظریف باقی بماند – این زن من است.