مدتی است که طول عمر اسب سرگرمی نورما کمالی بوده است. او با بررسی این موضوع در زمینه سلامتی، اخیراً شروع به بررسی این موضوع کرده است که چگونه طول عمر می تواند با میراث مرتبط باشد. به نظر می رسد او راهی به جلو با فناوری پیدا می کند. کمالی با داشتن گواهی هوش مصنوعی مولد از MIT و شرکای توانمند، یک برنامه هوش مصنوعی اختصاصی ایجاد کرده است که صرفاً با تصاویر طرحهای او تغذیه میشود و تصمیم گرفت آن را آزمایش کند و از دستگاه بپرسد که چگونه میتواند روی یک لباس آرشیوی متناوب تکرار شود. نوارهایی از پارچه مشکی مات و برنزه، و نسخههای هوش مصنوعی را در کنار نسخه اصلی در لوکبوک گنجانده است.
این آزمایش ربطی به تم کلی باغ (واقعی یا حالت ذهنی) نداشت، که شامل طرحهای قابل تعویض در آن چیزی بود که کمالی آن را «رنگهای کمی بیرنگ» از «سبز، مارچوبی، صورتی بچه و کاپوچینو» مینامید که به خوبی از هر کدام استفاده میکرد. دیگر اگر سیاستمداران می توانستند همین کار را بکنند: «من به آنچه در جهان می گذرد فکر می کنم. این طراح که تصمیم گرفت با انتخاب «رنگ و نور» به خوش بینی متمایل شود، گفت: «نمیتواند پیچیدهتر از آنچه هست باشد».
کمالی که نمیخواهد مشتریان مجبور به سبک کردن کیف پول خود شوند، روی پایین نگه داشتن قیمتها تمرکز کرده و به این فکر کرده است که چگونه میتوان قطعات او را با ترکیب یا مدلهای مختلف ترکیب کرد و با لباسهای کم، ظاهر متفاوتی ایجاد کرد.
لباس یکپارچه دیانا که سارا جسیکا پارکر، در نقش کری بردشاو، دوباره محبوب شد، همچنان قوی است. کمالی گفت: «فکر کردم واقعاً کافی است. مشتریان موافق نیستند و همین امر باعث شد که طراح به این نتیجه برسد که “شما نمی توانید همیشه احساس تازگی داشته باشید، فقط نمی توانید.” مجموعه های او همیشه شامل چاپ های مجدد می شود. برای فصل بهار، او در راه اندازی مجدد دامن کانورتیبل که پیشینه جالبی دارد، صرف نظر کرده است.
طراح گفت: «وقتی شروع به کار کردم، هرگز در زمینه مد آموزش ندیدم، و متوجه شدم که سازندگان الگوهایم مرا مورد آزار و اذیت قرار میدهند و به من میگویند که چیزهایی ممکن نیست، بنابراین گفتم: «بهتر است یاد بگیرم چگونه کار کنم. این به این دلیل است که باید امکان پذیر باشد. من خودم یاد گرفتم که چگونه الگو بسازم، اما مهارتهایم محدود بود، بنابراین تمام لباسهایی که میسازم بسیار ساده خواهند بود.» یکی از اینها کانورتیبل، ستاره مجموعه بهار 2025 بود که کمالی آن را «در اصل مربعی با سوراخ» توصیف میکند و به دلیل روشهای مختلف پوشیدن آن به این نام خوانده میشود.
یکی دیگر از بازگشت های این مجموعه، یک لباس سرهمی با شلوار حرمسرا بود که در آن روز توسط افرادی مانند بیانکا جگر و چر پوشیده می شد. کمالی درخواست های زیادی برای بازگرداندن آن داشته است، به همین دلیل دست به بازسازی این الگو زد. «خیلی چیزها در دهه 1970 سرچشمه گرفته است. این یکی از آن زمان های ایده های جدید بود. آن دهه نشانه های زیادی از دهه 30، زمانی که برش تعصب برای اولین بار رایج شد، گرفت. کمالی با این تکنیک برای بهار بسیار بازی کرد و از بند های شفاف برای آویزان کردن ظاهری از شانه استفاده کرد، یقه های زیبا و دامن های همه کاره ایجاد کرد.