برای مجموعه پاییز زمستان 2024 سنت جان، انریکو کیارپارین از دو دهه یادداشت برداری کرد: دهه 1960 و 1990.
اولی به ویژه برای برند آمریکایی شکل دهنده است. در سال 1962، ماری گری شروع به ساختن لباس های بافتنی متناسب برای خودش کرد تا در حین کار به عنوان مدل در لس آنجلس بپوشد. به زودی، آنها در خیابان پنجم ساکس فروخته شدند. کیارپرین گفت: “من به آرشیو نگاه کردم – همیشه الهامات زیادی از آن سال ها می آید.” او تصمیم گرفت کدهای مد دهه شصت را با کدهای خاموش و مینیمالیستی دهه 90 در هم آمیزد: «ما میخواستیم چیزی کمی صیقلیتر را با چیزی کمی سودمندتر جفت کنیم.
دقیقا چه شکلی بود؟ به یک کت کت و شلوار سفید و جعبهای با دکمههای کریستالی جواهراتمانند، لباسهای کوتاه جیر با دامنهای گشاد، لباسهای میدی که میتوان آنها را با ساعت شنی زنانه یا کت و شلوار آندروژنی ست کرد، بسته به اینکه چقدر کمربند تنگ را ترجیح میدهد، فکر کنید. ست های توید امضا شده در نقره و طلای درخشان عرضه می شوند. در همین حال، یک لباس شتری با بالاتنه بافتنی آجدار احساس می کرد که می تواند توسط شاگردان توگی و کارولین کندی بپوشد. کیارپرین گفت: «ما دوست داریم سعی کنیم مردانه و زنانه را با هم ترکیب کنیم.
صحبت از بافتنی: تسلط این برند بر مواد در نمایش کامل بود. یک لباس بافتنی قهوهای موکا، همانطور که یک لباس ستونی بافتنی پولکی طلایی با یقههای زنجیرهای برجسته بود. (در واقع، پس از نمایش آن در شهر نیویورک برای هفته مد، در راه اهدای یراق آلات فصل در لس آنجلس است.)
وقتی نوبت به سایر منسوجات رسید، نتایج کمی متفاوتتر بود: برای مثال، یک ست چرمی که کمی بیش از حد حجیم بود. با این حال، یک ژاکت سافاری سبز خزه شبیه لباسهای ورزشی اصلی آمریکایی بود.
استایلیست کارلا ولش به عنوان مشاور خلاق در این مجموعه خدمت کرد – مشارکتی که برای اولین بار در سال 2022 آغاز شد. کیارپرین گفت: “ما خیلی خوب با هم کار می کنیم.” “خوب بوده است. خیلی خوب.” با توجه به اینکه این برند اواخر امسال یک فروشگاه پرچمدار در منهتن افتتاح می کند و اخیراً طرفداران مشهوری در جسیکا چستین و کریستن استوارت پیدا کرده است، سخت است که موافق نباشیم.