مجموعه آماده بهار 2023 Vetements

در میان راهپیمایی فوری کت و شلوارهای دوخته با شانه گشاد و شلوار جین مضطرب فوق العاده گشاد، لحظات خاصی وجود داشت که به اولین تصورات گورام پنج ساله درباره مد بازمی گردد. او خاطره روشنی از “عاشق شدن” با کیم بسینجر در سال 1990 (قبل از جنگ در خانه خانواده اش، منطقه آبخازیا) دارد. او همچنین گفت: «پسر عموی من باربی مالیبو داشت. تمام پول تولد و کریسمسم را پس انداز کردم تا از او بخرم. سپس منتظر می ماندم تا همه در خانه بخوابند تا بتوانم با او بازی کنم.

مالیبو باربی Vetements یک کت دوخت صورتی شکری بزرگسال و کت و شلوار شلواری داشت و گواسالیا – دایره‌ای کامل – با دختر کیم بسینجر، ایرلند بالدوین، برای شرکت در نمایش او دعوا کرده بود. پیچ و تاب، همانطور که گواسالیا در ترفندهای سنتی سنتی انجام داد، این است که خیاطی از مواد ژاکت پف دار ساخته شده است. برخی از ژاکت‌های مردانه کمر زنبوری او نیز با پارچه‌های عرق بریده شده بود و با طرح‌های تویید پنهان شده بود. مدل موی پانک با یک خاطره بی گناه دیگر پر شده است. با اتوبوس به مدرسه می رفتم و تصور می کردم که راننده یا خانمی که کنارم هستند، به عنوان پانک ها چه شکلی هستند! ما آن را در گرجستان نداشتیم.»

خیلی واضح است که چرا این خاطرات باید اکنون دوباره در ذهن گواسالیا ظاهر شوند. آیا او با تماشای حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین دوباره آسیب دیده است؟ گواسالیا پاسخ داد: “من نه فقط (در مورد) اوکراین، فوق العاده آسیب دیده ام. “من از دنیا آسیب دیده ام.”

یعنی در مورد معنای اشیایی که او به عنوان یک کودک پناهنده گرجستانی از جنگ نیابتی با روسیه در سال 1992 به آنها پیوست، استفاده از تخیل به عنوان یک فرار، و سرکوب همزمان همجنسگرای تابو اجتماعی خود، در حالی که به آنها اختصاص داده شد. نقش ناجی مالی آینده پسر خوب خانواده گواسالیا. او گفت که این مجموعه “بیرون آمدن” او به عنوان تنها مدیر خلاق Vetements بود.

تنها اسباب‌بازی‌ای که در دوران کودکی پس از جنگ داشتم، این خرس عروسکی پیچ خورده بود، اینجا، مثل این ژاکت. او به یک بمب افکن با خز تقلبی قهوه ای رنگ اشاره می کرد که بمب دیگری از کنارش بیرون می ریخت. “خیلی وصله شده بود.” یک پانچوی چهارخانه قرمز که مچ پا می‌چرخاند، او را به یاد پتوهایی می‌اندازد که در اردوگاه پناهندگان گرفتیم، زیرا هنگام فرار لباس نداشتیم. بیش از یک ماه در کوه گیر کرده بودیم. و نه لباس بود و نه غذا. هیچ چی.”

او آن را با بارانی های شطرنجی ساخته شده از پارچه که شبیه قرمز-سفید-آبی الگوی کیف تاتی بود به زمان حال کشید. خود تاتی ممکن است منسوخ شده باشد – ساختمانی که گواسالیا انتخاب کرده بود، زمانی که مقصد خرید محبوب فرانسه بود، در شرف تخریب است. نکته در مورد خاطرات دوران کودکی، آسیب‌های روحی و تجربیات مشترک فرهنگی وجود دارد: هرگز نمی‌توان آنها را پاک کرد. دیر یا زود، زمانی فرا می رسد که می توان آن ها را به شکلی خلاقانه تبدیل کرد که مردم بخواهند بپوشند.



منبع

در شرایط عادی، گورام گواسالیا به عنوان یک تاجر زیرک و زیرک با ذهن ماشینی برای اعداد و دانش خودی قوی از صنعت معرفی می شود. در این فصل شنیدن مردی بسیار آسیب پذیرتر که درباره خاطرات شخصی دلخراش و رقت انگیزی که در لباس های Vetements برای بهار گنجانده شده است صحبت می کند، تکان دهنده بود. او که در پوسته بتونی خام و سنگر مانند فروشگاه تاتی در حال تخریب در پیگال ایستاده بود، گفت: «این مجموعه درباره زندگی من است، درباره کودکی من و اولین آشنایی من با مد است. “این تک تک داستان ها را به شما می گوید.”