برخی از نقاشیهای رمانتیک پدربزرگ بزرگاش پس از نقل مکان آرتور به میلان، در استودیوی او نشستهاند، کارگاهی که به زیبایی مبله شده است، جایی که او مراسم پاییز خود را در آنجا برگزار کرد. او گفت: «این فصل تصمیم گرفتم با چیزی بروم که تو با آن بزرگ شدی، که در تمام طول زندگیت در اطرافت بوده و به قلبت نزدیک است. این نقاشیها من را به یاد خانه میاندازند، و من میخواستم به اینجا برگردم.»
پذیرایی از مهمانان در صمیمیت استودیوی خود نشانگر این بود که آربسر به قول خودش میخواست «چیزها را کوچک نگه دارد، همه چیز را سالم نگه دارد، آن را شاد نگه دارد». او سال ها با همین تیم کوچک کار کرده است. او قصد دارد تمرین خود را در مقیاس کوچک حفظ کند زیرا این تنها راه برای حفظ احساس خودانگیخته و هنری است که خلاقیت او را پرورش می دهد. مد برای او حرص و آز نیست، بلکه در مورد انجام کارهای زیبا در احاطه افراد همفکر است. من اهل لباس های زشت، اسپرت و راحت نیستم. من هرگز آن بچه فوق العاده باحالی نبودم. من صمیمی شدم زیرا دنیای بیرونی که امروز هست از شما می خواهد که به آنچه هستید نزدیک شوید. “من فکر می کنم که بدترین چیز برای یک خلاق این است که سوار بر واگن شخص دیگری بپرد.”
منبع
گروه کوچکی از دستیاران جوان او روی تبدیل جزئیات نقاشیهای منظره به طرحهای سراسری کار میکردند: «از آنجایی که نوعی وینیگرایی سنگین در مورد آنها وجود دارد، ما میخواستیم چیزی ظریف بر خلاف آن باشد. آنها گرافیک های انتزاعی جدیدی را دست ساز ساختند که دستمال کاغذی، چسب و آب را با هم مخلوط کردند. آنها با استفاده از یک اسفنج کوچک به “چاپ پانکی اسفنجی” رسیدند. برخلاف نقاشی های نسبتاً موقر فون کونیگزبرون، خود به خود و شادی آور به نظر می رسید.
در زمینه مد، آربسر نه تنها بر روی الگوها، بلکه بر تعریف حجم ها و اشکال جدید تمرکز کرد و در عین حال سادگی هنری و جذاب خلاقیت های خود را حفظ کرد. پردههای کوچک اصلاحشده به لیزهای با خط A تغییر میدهند، یا حجم ابرمانندی را در اطراف شانهها یا جلوی پیشبند اضافه میکنند که روی تونیکهای باریک چاپ شده در کنار هم قرار گرفتهاند. عشق Arbesser به همه چیز plissé در یکی از برجسته های مجموعه قابل مشاهده بود. ظریف و نمایشی به نظر می رسید.
پدربزرگ بزرگ آرتور آربسر، هرمان فون کونیگزبرون، یک نقاش ماجراجو بود که در دهه 1850 به سراسر جهان سفر کرد و سفرهای طولانی را به مصر، سریلانکا، یونان آغاز کرد. او شیفته طبیعت بود، همانطور که مناظر ظریف او از خطوط ساحلی سرسبز، کوه ها و جنگل ها نشان می دهد. آربسر در نمایش خود توضیح داد: «او واقعاً به جانوران و گیاهان علاقه داشت – انسان، نه چندان.