ماریان ابراهیم با یک گالری جدید پر زرق و برق، شهر مکزیکو را با طوفان می برد

ماریان ابراهیم در مکزیکو سیتی است. گالری جدید او، در Río Pánuco 36، ما را در فضایی با نمای رمانتیک Porfiriato، واقع در محله Cuauhtemoc پایتخت مکزیک پذیرایی می کند. ملک بزرگ – سومین گالری او – ترکیبی از قالب‌بندی‌های فرانسوی تصفیه‌شده، التقاطی و رنگ‌های سبز استوایی است. تیم ابراهیم در حال کار بر روی جزئیات نهایی نصب کلوتیلد جیمنز است La Memoria del Agua، که ترکیبی از کلاژهای بزرگ، برخی از سرامیک ها و نقاشی است.

و چگونه تعیین می کنید که در دنیای هنر معاصر فعلی چه پیامی دارد؟

عکس توسط کارلا آکوستا

ماریان ابراهیم سومین گالری خود را در مکزیکو سیتی افتتاح کرد.

عکس توسط کارلا آکوستا

من فکر می‌کنم هنر باید متحول کند و گاهی اوقات مزاحم شود، اما هنر نیز تمرینی برای تفکر است – باید اجازه فرار بدهد، فرافکنی ایجاد کند و به دنبال آرزویی درباره زیبایی باشد. هنرمندان بزرگ کلاسیک در تصعید واقعیت موفق شدند. هنری که بسیار ارتجاعی یا ناراحت کننده باشد با نوع دیگر ناسازگار نیست. در نهایت می تواند آداب و رسوم جامعه را متحول کند و در عین حال به تفکر و زیبایی دعوت کند. برای من زیبایی انقلابی است. ارائه یک دیدگاه زیباشناختی متفاوت در مورد ادراک غربی که توسط هنرمندان آفریقایی الاصل ایجاد شده است، انقلابی است. آنها همیشه به شیوه خاصی کاریکاتور شده یا برچسب زده شده اند، بنابراین من به دنبال این هستم که درک آنها را در نظر بگیرم و رد این قانون تحمیلی زیبایی و لزوم به دست آوردن آن اعتبار را به وضوح نشان دهم.

آیا همیشه این مکان، این باغ را که امروز در آن صحبت می کنیم، تصور می کردید؟



منبع

حمام های مکزیکی (2022) توسط کلوتیلد خیمنز.

با حسن نیت از هنرمند و گالری ماریان ابراهیم

ماریان ابراهیم: امیدوارم خودم را پیدا کنم. که در [art] ما کمی فاصله داریم ما تمایل داریم که از مأموریت خود خارج شویم، با هدایت بازار، بنابراین مواجهه مجدد با این “عشق های اول” دلیل واقعی انجام این کار است. حضور در مکزیک به من این امکان را می دهد که احساس کامل تر و تمرکز بیشتری بر روی آینده داشته باشم. من فکر می‌کنم مکزیکوسیتی دارای انرژی آینده است – در موسیقی، هنر، معماری، طراحی و مد. این یک مکان حیاتی در دنیایی است که ما در آن هستیم، و همچنین تمرکز آن بر صنایع دستی است. هنرمندان ما به این موضوع واقف هستند.

و این کار با هنرمندانی که شما نماینده آنها هستید چگونه کار می کند؟

ما یک نقطه مشترک بزرگ داریم و آن این است که از یک نسل هستیم. این نشان دهنده یک قدرت و در عین حال یک چالش است. ما با هم هستیم و با هم جلو می رویم، گاهی بدون اینکه بدانیم به کجا می رویم. با هنرمندان یک همکاری واقعی وجود دارد، اما مهمتر از همه، نوعی محرمانگی در تعاملات ما، زیرا من درک می کنم که آنها در چه شرایطی زندگی کرده اند، موانعی که ممکن است از نظر هنری یا اجتماعی با آنها روبرو شوند. به همین دلیل است که من همیشه برای آنها و با آنها جنگیده ام. من معمولاً از “آنها” صحبت نمی کنم، بلکه از “ما” صحبت می کنم. این یک ماموریت جمعی برای رهایی و تغییر ذهنیتی است که جامعه ممکن است در مورد هنرمندان آفریقایی تبار داشته باشد. هنرمندانی که بین دنیای قدیم و جدید لنگر انداخته اند. بین فرهنگ ها و شیوه های سنتی و معاصر. در مورد هنرمندان ژاپنی در گالری هم همینطور است – آنها این توانایی را دارند که بین دو آب حرکت کنند. این چیزی است که من به دنبال آن هستم.

این فضا در خیابان پانوکو 36 در پایتخت مکزیک واقع شده است.

عکس توسط کارلا آکوستا

ماریان ابراهیمعکس توسط کارلا آکوستا

ووگ**: امید شما با این انتقال به مکزیک چیست؟**

ابراهیم به مکزیکوسیتی آمد تا کاری را که به بهترین شکل انجام می دهد انجام دهد: هنر معاصر آفریقا و دیاسپورای آفریقایی را در فضاهای سفید جهان کیوریتور ارائه دهد.