با این حال، چیزی که روآن امیدوار است با کارش به آن برسد، حتی بهتر از زیباییشناسی درخشان اوست. این طراح – که در پلتفرم هایی مانند هفته مد بومی ونکوور به نمایش گذاشته است – مد را راهی برای توانمندسازی مردم بومی برای پذیرش میراث فرهنگی خود می داند. او همچنین مجموعههایش را ابزاری آموزشی برای معرفی افراد غیربومی به میراث طراحی مردمش میداند. روآن می گوید: «امیدوارم بتوانم آموزش، داستان سرایی و اصالت را ارائه دهم. این مهم است که به طور واقعی در مد فضا را اشغال کنیم، به ویژه از آنجایی که بسیاری از افراد غیر بومی تمایل دارند از طرح ها و آثار هنری ما استفاده کنند. امیدوارم بتوانم طرحهای قبیلهای و خانوادگیام را در مد به رسمیت بشناسم، از طریق داستانگویی آموزش دهم و به مردم بفهمانم که ما هنوز اینجا هستیم و در حال پیشرفت هستیم.»
تکههای جدیدترین مجموعه زمستانی Osamuskwasis – با عنوان Wâsikonâskaw – شامل لباسهای یقهدار چاپ شده و دامنهای آبی پاستلی با روبانهای رنگارنگ در امتداد سجاف است. برای بچهها، پیراهنهای اسپندکس چاپ شده و دویدنهای سبک ورزشی وجود دارد. (او حتی ستارگان بومی در حال ظهور، مانند سوپر مدل Quannah Chasinghorse و طعمه ستاره Amber Midthunder، آنها را مدل کنید.) طراح کار خود را تلفیقی از ارجاعات سنتی با پرداخت های معاصر می بیند. روآن میگوید: «من از فرمها و تکنیکهای هنری سنتی مانند مهرهکاری، سنگزنی و نقاشی استفاده میکنم. نشانه های طراحی سنتی او به ویژه از طریق ارجاعات او به طبیعت و حیات وحش می درخشد. روآن میگوید: «من دوست دارم مجموعههایم را بر اساس تاریخ شفاهی، داستانهای خلقت، زمین، حیوانات، طبیعت، و زبانهای کری/دنی بازگو کنم. مناظر اطراف من، مانند دشت های آلبرتا، زیباترین گل های وحشی را دارند.