
میراث کارول شلبی زمانی که اولین موستانگ شلبی در سال 1965 وارد صحنه شد، به خوبی در جریان بود. همانطور که در تست ما از شلبی GT350 1965 توضیح داده شد، او و خدمه اش تصمیم گرفتند تا کوپه فست بک موستانگ را به یک نسخه قانونی خیابانی تبدیل کنند. یک خودروی سهام نسکار ارتقاءها شامل یک V-8 289 اینچ مکعبی اصلاح شده با خروجی 306 اسب بخار و گشتاور 329 پوند فوت، مجموعه ای از ارتقاء شاسی و سیستم تعلیق - مانند کمک فنرهای قابل تنظیم Koni، هندسه فرمان تغییر یافته و میله ضد رول می شود. همراه با بازوهای کنترل گشتاور - ترمزهای قوی تر با دیسک های 11 اینچی در جلو و طبل ها در عقب و چرخ های 15 اینچی "مگ نوع". البته پیشرفت های دیگری نیز وجود داشت، از جمله نسبت های نزدیک تر برای گیربکس چهار سرعته، خنک کننده های روغن اختیاری، رادیاتور با ظرفیت اضافی و غیره.

امروز، ما یک Shelby GT500 داریم که 760 اسب بخار قدرت دارد و می تواند تا 1.13 گرم را روی پد اسکیت بکشد. کافی است بگوییم که موستانگ GT350 اصلی نقطه شروع میراثی بود که مورد توجه علاقه مندان خودروهای امروزی است و هنوز هم نوشته می شود.
یک تریلر بیاورید
این نمونه، واقع در پیتسفورد، نیویورک، در حال حاضر برای حراج در سایت حراج آنلاین Bring a Trailer - که مانند ماشین و راننده، بخشی از Hearst Autos است. قبل از اینکه در سال 2014 به مالک فعلی اش برسد، در کالیفرنیا مرمت شد. رنگ سفید ویمبلدون را با نوارهای استاندارد پانل راکر و نوارهای اختیاری Le Mans به نمایش می گذارد. نامه ای از هوارد پاردی، مدیر بازنشسته باشگاه خودروی آمریکایی شلبی، صحت آن را تکمیل می کند. قبل از بررسی دقیق ارقام و شرایط قیمت گذاری، اجازه دهید ابتدا بررسی کنیم که اولین شلبی موستانگ در واقع چه بوده است.
اگر اولین برش عمیق ترین باشد، پس این فورد موستانگ شلبی GT350 مدل 1965 به همان اندازه عمیق است. Lمانند بسیاری از علاقه مندان به خودرو، من فورد موستانگ را در دوران کودکی خود یک سوپراستار مطلق می دانستم و در واقع اولین خودروی مورد علاقه من بود. البته، زمانی که من در این زمین پرسه می زدم، قبلاً به یک نماد آمریکایی تبدیل شده بود و نام کارول شلبی مورد احترام چرخ دنده ها و متعصبان بود.

این محتوا از OpenWeb وارد شده است. ممکن است بتوانید همان محتوا را در قالب دیگری پیدا کنید، یا ممکن است بتوانید اطلاعات بیشتری را در وب سایت آنها بیابید.