مد بایگانی در طول چند سال گذشته، ارز جدیدی بر روی فرش قرمز پیدا کرده است. دلیلش این است که پوشیدن طرحی که برای اولین بار 20 سال پیش عرضه شد – شاید در زمان جیانی ورساچه، تام فورد در گوچی یا ژان پل گوتیه پیش از بازنشستگی – نمایش واقعی سرمایه مد یک نفر در نظر گرفته می شود. منبع یابی آن سخت تر و شناسایی آن نسبت به قطعه های فصل فعلی سخت تر است، همه چیز برخلاف وسواس شدید مد در مورد جدید بودن است و نشان می دهد که شخص مشهور مورد نظر درگیر رابطه شخصی-و شاید اصیل-تری با مد است.
پوشیدن یک لباس مجلسی از مجموعه بهار/تابستان 2015 Commes Des Garcons – همانطور که لاورن کاکس، آرشیودار موگلر در مراسم گرمی شب گذشته انجام داد – به این معناست که بگوییم: «من علاقه ای به وضعیتی ندارم که در اطراف اولین کسی باشم که لباس می پوشم. لباس چقدر پیش پا افتاده! من یک مورخ مد هستم و بنابراین می توانم پتانسیل طلسم را در لباس ببینم: مردم، مکان ها، نگرش ها و خاطراتی که زمانی در درون آنها وجود داشت. همچنین ببینید: اولیویا رودریگو در لباسی با مهره های کریستالی از مجموعه بهار/تابستان 1995 ورساچه یا مایلی سایرس در لباس حاشیه دار پاییز/زمستان 2002 باب مکی. هر دو ظاهر این ستاره های موسیقی پاپ را با لحظه ای از زمان که فرهنگ پاپ در اوج خود قرار داشت، همسو می کرد. حتی آیس اسپایس – که فصل جدید Baby Phat، برند تازه راهاندازی شده کیمورا لی را پوشید، آموزش زیباییشناسی نایتیها را برای آنهایی که خیلی جوان بودند و اولین بار حضور پررنگ برند را تجربه کردند، ارائه کرد.
در همین حال، بیلی آیلیش، که به عنوان باربی رژه پودل در سال 1965 اجرا می کرد، به نظر می رسید که او همیشه اینجا بوده است: عروسکی قدیمی که به تازگی از بسته بندی خود آزاد شده است. با این حال، بزرگترین کودتای شب بار دیگر از طریق کوروش رخ داد، کسی که روی فرش قرمز گرمی در Maison Margiela redux از مجموعه پاییز/زمستان کلئوپاترا جان گالیانو 1997 ظاهر شد. او به خبرنگاران گفت: «آیفون؟!»، گویی هنوز با فناوری های قرن بیست و یکم آشنا نشده است. و سپس کارولین پولاکک در لباس پاهای بریده اولیویه تیسکنز از پاییز/زمستان 1998 بود. با قلب و رگ دوزی شده است. این ممکن است نسل جدیدی از طرفداران مد را دوباره به یکی از خاطره انگیزترین و تحسین برانگیزترین مجموعه های دهه 90 معرفی کند.