زنان بومی در حال حفظ هنر باستانی در سواحل استرالیا

عکس توسط کاترین کونینگ

عکس توسط کاترین کونینگ

ویراستار مد در من کاملاً به معنای واقعی کلمه نفس نفس زد (خوشبختانه بی سر و صدا) وقتی به صحنه ای رفتم که در آن خانم هایی را که در قلب و روح این داستان بودند ملاقات کردیم، برخی از آنها از Laŋarra (جزیره هاوارد) آمده بودند. این تصویری بود که به نظر می‌رسید از تابلوی مرجع یکی از مجموعه‌های قدیمی استراحتگاه مارنی (Consuelo Castiglioni، نه Francesco Risso) خارج شده باشد، از آن نوع چاپ روی چاپی که حتی گوت‌های مد سختی مانند من می‌خواستند تمام شوند. و خرید و ست کردن با یک سبد بافته شده صنایع دستی. خوب، همانطور که من زندگی می کنم و نفس می کشم! در مقابل چشمان من IRL، تکنیکالر، نسخه واقعی: زنان بزرگ Milingimbi، زنانی که می بافند. ترکیبی از استادکاران و بافندگان نوظهور – تمرین تک الیافی 360 درجه با ریتم برداشت، آماده سازی، مردن و بافندگی گونگا (Pandanus Spiralis) است. این که آیا بافتن قطعات روزمره یا تشریفاتی هر هنرمند را به اجدادش متصل می کند و با خرد اجدادی آغشته می شود که سپس از طریق امضای متمایز هر بافنده شکل می گیرد. هر کیسه، سبد، جواهرات، حس هنری هنرمندانه ای دارد که تنها زمانی امکان پذیر است که چیزی واقعاً در دست باشد. واقعاً این صنعت نمی‌تواند توسط یک فرد خارجی واقعاً صحبت شود، که فقط توضیح داده شد، تا آن زمان سوزان بالبوآ واروارا، یک رهبر فرهنگی و استاد بافنده، به من می‌گوید: «بافندگی قانون است. بافندگی فرهنگ است. بافندگی برای همیشه، برای همیشه، برای همیشه است.»

روث آلماکارا، هلن میلمینیدجاررک، سوزان بالبووا، مندی باتجولا گایکاماو، مارگارت رارو گاراوورا، هلن گانالمیریووی گاراوورا، مارگارت گاموتی، سابرینا روی، ابیگیل مونجالا، و مارگارت بالایو، زمانی که هنرمند هستیم، جمع می‌شوند. خانم‌ها در اتاق اصلی یا گالری مرکز هنر به‌صورت چهارپا یا روی یک پلی‌مات بافته شده با گل‌های قرمز روی پس‌زمینه‌ای زرد کم‌رنگ نشسته‌اند. آن‌ها درخشنده هستند، با ترکیب‌ها و جابجایی‌های مختلف دامن‌های گشاد، چاپ‌شده و زیر زانو همراه با تاپ‌های چاپ‌شده در پارچه‌های مشابه (اگرچه برخی از تی‌شرت‌های کاملا محو شده‌اند، همانطور که تی‌شرت متالیکا مندی را به یاد می‌آورم). این یک کد لباس ایده آل برای شرایط ملایم Milingimbi است و شاید، به من گفته می شود، تکاملی از معرفی لباس های روز چاپ شده توسط همسران میسیون در دهه 1930 است – هنر خیاطی و تمایل به پارچه توسط Yolŋu با ذوق زده شد. زنانی که صنعتگران ذاتی هستند. مسئله داشتن حق انتخاب در مورد سرپوش گذاشتن… فعلاً می‌رویم. در بالای و اطراف این دریای گل، طرح‌های گل‌دار، راه راه و پلنگ سبدهایی در مراحل مختلف تولد قرار گرفته‌اند: الیاف پاندانوس رنگ شده، خشک می‌شوند و به صورت دسته‌ای روی پلی مات به رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و زرد قرار می‌گیرند. کاسه های راه راه نیمه کاره که زیر یک سنگ سنگین قرار گرفته اند. و یک قطعه دایره ای حاشیه دار در مقیاس بزرگ باورنکردنی که به شکل مخروطی تا شده، تقریباً تکمیل شده، در گوشه – سوزان باموگورا، یک کار نیم سال در حال ساخت است، اما، همانطور که من یاد گرفتم، عمرهای زیادی در حال باردار شدن است.



منبع