رنسانس رنسانس پاییز 2022 مجموعه آماده پوشیدن

اکنون که او به بیروت بازگشته است، می‌گوید که همه چیز هنوز آسان نیست، اما مردم خود را سازگار کرده‌اند، همانطور که اکثر کسانی که در درگیری زندگی می‌کنند، عادت دارند و او از حضور در آنجا خوشحال است. او می‌گوید: «برای من مهم است که اینجا باشم، نه تنها برای روند من، بلکه برای کشور، بسیاری از مردم، از جمله من، اینجا را ترک کرده‌اند، و اکنون هیچ دوستی در اینجا ندارم. مهم این است که اینجا باشید و نوعی انرژی خلاقانه را حفظ کنید.»



منبع

مرهج سومین نسل از شجره نامه طراحان و سازندگان مد است. مادربزرگ او قبلاً در بیروت آتلیه داشت، و همچنین مادرش (او می‌گوید: «به نوعی از یک نسل گذشت) و حالا او. او می‌گوید: «من با درک قدرت و مهارت پشت لباس‌ها و تاثیر آن‌ها بر زندگی روزمره بزرگ شدم. او واقعا چیزی برای ارائه دارد.

او می‌گوید: «من از چهار نسل جنگ و شکست آمده‌ام، می‌خواهم چیزی بسازم که ماندگار باشد، چیزهایی که مورد توجه قرار گیرد. من واقعاً اصلاً از جامعه غربی نمی آیم که در آن مصرف و دور ریختن طبیعی است، این برای من بسیار غریبه است.» به همین دلیل مجموعه های او کوچک، متمرکز، و با مادرش و تیم کوچکی از خیاطان در بیروت توسعه یافته اند. خوب، همه به جز این یکی؛ پاییز 2022 در حالی توسعه یافت که مرهج پس از انفجار و در طول همه‌گیری در پاریس زندگی می‌کرد، دور از تیمش، فضایی برای کار، و فقدان روند معمول خود. مرهج در طول گفتگوی ما این تحویل را به دو صورت توصیف می کند، هر دو جدی اما از نظر رفتار متفاوت. ابتدا به عنوان “مجموعه ای که در پرتلاطم ترین زمان زندگی من آمد” که او با جدیت می گوید و سپس به عنوان “مجموعه فروپاشی عصبی” که با خنده ارائه می دهد. هر دو توصیف کننده به یک اندازه معتبر هستند، و هر دو نشانه فردی هستند که از طریق آشفتگی با طنز خود خوارکننده ای که این روزها در نسل ما بسیار رایج است، تکامل یافته است.

سینتیا مرهج، طراح رنسانس رنسانس، از خانه والدینش در بیروت به تماس زوم ما پیوست. او اخیراً پس از نقل مکان به پاریس در جریان همه‌گیری، که تنها چند ماه پس از انفجاری بود که پایتخت لبنان را در 4 آگوست 2020 ویران کرد، به زادگاهش نقل مکان کرده است. با تعارض، دست کم گرفته شده است، اما دیدن اثری که از آن تجربیات منحصر به فرد بیرون می آید، می تواند به درک همه چیز کمک کند.

برای پاییز، مرهج به دنبال نرمی در برش و مواد بود که با استفاده از توری جمع‌شده، لبه‌های بادکنکی در دامن‌هایش و آستین‌های گرد در ژاکت‌های دوختش (که با بریدن این مدل در الگوی آستین کیمونوی خمیده به‌خوبی به دست می‌آید، زنده شد. ، اجتناب از نیاز به بازو). او به من می‌گوید که الهام‌بخش او اغلب از ساخت‌وساز می‌آید تا ایده‌های زیبایی‌شناختی، که وقتی به من گفت که این بار روی فرم دایره‌ای تثبیت شده آشکار می‌شود – بیشتر جزئیات برش و ساخت او حول الگوهای منحنی یا دایره‌ای می‌چرخد. او به من گفت: «بعد از اینکه به خودم گفتم برای مدت طولانی ادامه بدهم، واقعاً به نرمی نیاز داشتم. مرهج استعداد (و می توان گفت مهارت ارثی) در ساخت لباس های متمایز اما بسیار پوشیدنی دارد. این مجموعه زمانی که به جفت ترین عناصر آن متمایل شد، در باورپذیرترین حالت خود بود. خیاطی، پیراهن، ژاکت، و حتی لباس‌های بدون بند و دامن‌های کوچک توری، همگی احتمالاً خانه‌های شادی را در کمد مشتریانش پیدا می‌کنند.