در جای دیگر، در لباسهای آماده، مرهج به بررسی پارچههای توری خود میپردازد، بهویژه روی دامنی که از نخ پنبهای پوشیده شده و با پارچه توری پوشیده شده است، که او همچنین آن را به عنوان لباس طراحی کرده است. سایر موارد برجسته عبارتند از دامن های کتانی تا قوزک پا (که با احتیاط خط بین درست را طی می کنند. رنسانس و رنسانس، بازسازی شده)، یک پیراهن دکمه دار چین دار که در قسمت کمر قرار گرفته است (نقطه کانونی رایج در کارهای مرهج) و یک ژاکت دوخته با آستین کیمونو که با توجه به موفقیتش از فصل گذشته بازگشته است. از آنجایی که مرهج به گسترش لباس های آماده خود از نظر تجاری ادامه می دهد، اعمال همان حساسیت برش روی قطعات ظریف تر مجموعه برای او مفید خواهد بود.
رنسانس رنسانس بهار 2023 مجموعه آماده پوشیدن
این را تصور کنید: شاهزاده خانمی سرکش که از قصرش در کنار دریا فرار می کند. او در هنگام غروب بیابان را طی می کند و ناامیدانه به دنبال شهری است که در آن هنرمندان، نویسندگان، شاعران را ملاقات کند – ارواح آزاد که روح او را رها می کنند و او را از سفتی سنت باز می دارند. این داستانی است که سینتیا مرهج طراح لبنانی در حین کار بر روی مجموعه بهاری خود برای رنسانس رنسانس تصور کرد.
مرهج در زوم از پاریس، جایی که او در خانه خود میزبان یک سخنرانی بود، گفت: “من می خواستم به ریشه برند بازگردم، به ریشه های داستانی خودم به عنوان یک داستان سرا.” به روشی ساده، یک داستان ساده،» او افزود. ایده پیچیده du jour؟ مرهج با اشاره به مادرش و خودش به عنوان نمونه ای از این فشار و کشش گفت: «این برند در مورد تنش بین سنت و تمایل به داشتن یک روح آزاد است.» اما اشاره کرد که این دوگانگی می تواند در یک فرد نیز وجود داشته باشد.
ممکن است از خود بپرسید، یک شاهزاده خانم، واقعا؟ برای برندی به نام رنسانس؟ اما این شاهزاده خانم از سنت های اروپایی جدا شده است. در عوض، او از تونس یا مراکش می آید، او در حال فرار به مکانی مانند قاهره است، و مسیر او نه با نشانه های قرون وسطایی اروپا، بلکه توسط جن ها و نمادهای عربی هدایت می شود (همانطور که با چاپ نشان داده شده در اینجا در نگاه 12 نشان داده شده است، ایجاد شده توسط یکی از دوستان طراح و الهام گرفته از اساطیر صحرای عرب).
اولین مورد از این تکهها نمایانگر را باز میکند: یک ژاکت کش باف پشمی با رنگ طبیعی بافته شده در یک گیج بزرگ با نخ مویر و لاله توسط لیندسی اسمیت، یک همکار. مرهج با اشاره به شاهزاده خانمش و سفر پر مشقتش گفت: “ایده این بود که این نوع بافتنی ها را ایجاد کنیم که به نظر می رسد تحقیرکننده هستند، باقی مانده های لباس او که در حال از هم پاشیدن است.” قطعه دیگری با لایه بندی دستی قطعات توری ساخته شده است که مادرش ۲۵ سال است که جمع آوری کرده است. چشمگیرترین مورد در این مجموعه یک کت برگشت پذیر است که در ظاهرهای 3، 7 و 9 دیده می شود. یک صورت تافته است و دیگری با توری جمع شده (امضای مرهج) پوشانده شده است. این کتها تحت آزمایشهایی مانند رنگآمیزی چای یا خشککردن در آفتاب قرار گرفتند تا همگی بافت و نرمی یک قطعه زنده را به آنها بدهند.
ترکیب مرهج برای فصل بهار شامل دستهای به نام آتلیه است که اخیراً راهاندازی شده است، که تحت آن قطعات بینظیری تولید خواهد کرد. هر لباس در بیروت در آتلیه او با استفاده از تکنیک های کوتور ساخته می شود. مرهج گفت که اکنون که بخش تجاری کسب و کار خود را تأسیس کرده است، میخواهد مطمئن شود که همچنان به خلاقیت خود ادامه میدهد، و در عین حال راههایی برای پرورش صنعت مد در بیروت که در حال حاضر در حال بازسازی است، بیابد. این قطعات همچنین از این نظر پایدار هستند که از مواد اولیه ساخته شدهاند – “میدانی که آنها نمیتوانند فقط خودسرانه باشند؟” او گفت.