آن را سیم های متقاطع یا کیسمت نامید. در هر صورت، آن پیامهایی که بین دوستان به این طرف و آن طرف میرفتند، دانهای را کاشتند – و در کوتاهترین زمان، تولید فعلی جمعآوری شد. این کمک کرد که هرتزوگ تازه شود خانه عروسک، قبلاً میدانستند که چگونه گرد و غبار یک کلاسیک ایبسن را از بین ببرند و سه نفر خلاق اصلی پیوندهای عمیقی با هم دارند: هرتزوگ و استرانگ در دوره کارشناسی در دانشگاه ییل با هم آشنا شدند. استرانگ و گلد در اوایل کار تئاتر خود شروع به همکاری کردند و برای یک نمایشنامه قرن هجدهم در خارج از برادوی در سال 2010 همکاری کردند. ترسو؛ همانطور که قبلا ذکر شد، گلد و هرتزوگ ازدواج کرده اند. (قابل توجه، دشمن مردم اولین تولید مشترک همسران را نشان می دهد.)
گلد میگوید: «هیچوقت ستارهها را به این شکل ندیدهام. درست بعد از اینکه جرمی گفت که میخواهد این کار را انجام دهد، من با دایره در میدان تماس گرفتم و تئاتر برای روزهای دقیقی که او رایگان بود در دسترس بود.» گلد توضیح میدهد که دایره در میدان کار را به صورت دور ارائه میکند و گلد توضیح میدهد که این نمای 360 درجه برای نمایشی درباره دیدگاههای رقیب حیاتی است. حقیقت واقعیت وجود دارد، حقیقت استاکمن، اما حقایق دیگری نیز وجود دارد. اقتصاد شهر با بسته شدن حمام ها به شدت آسیب خواهد دید. مشاغل از بین خواهند رفت. و در مورد دباغ خانه های آلاینده چطور؟ آیا باید آنها را تعطیل کرد؟ برای همیشه؟
هرتزوگ به چنین پیچیدگی هایی زمان پخش می دهد. به عنوان مثال، برای او مهم بود که شخصیت پیتر، شهردار، به عنوان یک مرد نی یا یک اپراتور کاملاً بدبین ظاهر نشود. در عوض، او نماینده سیاسی اراده جمعی برای ندانستن است، زمانی که دانستن تهدیدی برای از هم گسیختگی ساختار جامعه است. هرتزوگ توضیح می دهد: «استدلال های او باید وزن داشته باشند. او باید به چیزی که از آن محافظت می کند ایمان داشته باشد.»
اگر به زمانی که ایبسن در حال نوشتن بود فکر کنید، این علم جدید بود. مثل این بود که میکروب چیست؟ توضیح می دهد سوپرانوها و نیلوفر سفید ستاره مایکل ایمپریولی که نقش پیتر را بازی می کند. او میپرسد، “میخواهی من آینده این شهر را روی چند حشره نامرئی به خطر بیاندازم؟” از این نظر، موقعیت او کاملاً معقول است.»
استرانگ میگوید: «هر چند مشکل است. «زیرا در پایان روز، استاکمن است درست. اینطور نیست که او بخواهد این اطلاعات را ارائه دهد. او احساس می کند که مجبور است.» استرانگ ادامه میدهد، اما چگونه این کار را انجام میدهید، در لحظهای مانند زمان ما، که کل مفهوم «حقیقت» قابل استفاده است؟ گلد، هرتزوگ و استرانگ همگی نائومی کلاین را مطرح می کنند Doppelganger: A Trip Into the Mirror World، که در آن نویسنده خود را وارد مدار ضد واکسن ها، انکارکنندگان تغییرات آب و هوایی و نظریه پردازان توطئه انتخاباتی می کند. گلد می گوید: «تاریخ مدام در حال تکرار است. «این ایبسن پویا بیان میکند، بارها و بارها تکرار میشود. این راه ها ما قطبی می شویم. و همه دلایلی که مردم به فردی مسلح با مجموعه ای از حقایق سرد و سخت نگاه می کنند و می گویند، “خب، این همان چیزی است که شما باور دارید.” من به چیز دیگری اعتقاد دارم. ”