پیج خود را «یک ابلهباز، یک قلابزن و یک دلقک» میداند که کنجکاوی و احساس مسئولیت او را هدایت میکند. این هنرمند در تماسی میگوید: «به همه میگویم که تا 120 میروم، راهش همین است». چه کسی قرار است اینجا بماند تا مطمئن شود که همه این SHIT کار می کند؟ یک نفر باید مسئول ثبت این موضوع و گزارش در این مورد باشد و من این را بخشی از وظیفه خود می دانم. هر کاری که انجام میدهم، آن را به وظیفهای نسبت میدهم که باید آن را کشف کنم، یا انجام دهم، یا به اشتراک بگذارم.» Olowu اضافه می کند: “من فکر می کنم رابرت هنر خود را به عنوان یک شغل می بیند، او از انجام آن لذت می برد، اما او آن را بسیار جدی می گیرد.”
پیج در سال 1936 در شیکاگوی جدا شده به دنیا آمد، در حالی که با معماری و دکوراسیون داخلی کار می کرد، مدرک طراحی داخلی را از دانشکده انستیتوی هنر شیکاگو دریافت کرد. پیج بخشی از جنبش هنرهای سیاه و گروه آفری کبرا فعال در شهر بود. او برای طراحی الگوهای مورد استفاده در مد به ایتالیا سفر کرد. یکی از نتایج یک سفر چشم نواز به سنگال، مجموعه منسوجات خانگی Dakkabar او بود که برای جشن گرفتن میراث سیاه و صحبت مستقیم با مشتری سیاه طراحی شده بود. هنر آفریقایی انتزاعی و نمادین است. پیج به او گفت که این قدرت برانگیختن احساسات قوی را دارد نیویورک تایمز زمانی که این مجموعه در سال 1973 منتشر شد.
پیج که بیشتر به خاطر طرحهای نساجیاش شناخته میشود، در یک بیانیه مطبوعاتی میگوید که کارش را در چارچوب «یک سنت آفریقایی آمریکایی در هنرهای تزئینی» میبیند. وقتی اولوو از پیج در خانه اش در شیکاگو بازدید کرد، “واحه ای از کارهای خارق العاده را کشف کرد… و من فقط فکر می کردم رابرت یک هنرمند است و او چیزهایی را در رسانه های مختلف می سازد.” به این ترتیب، سرامیکها، کلاژها، نقاشیها، منسوجات و مجموعهها همگی در این نمایشگاه گردآوری شدهاند که اکنون در گالری ژان گرینبرگ روهاتین در سالن 94 در قسمت پایین شرقی در معرض دید عموم قرار دارد. اولوو میگوید: «من فکر میکنم ادراک همه چیز است، اما هم مؤسسات و هم گالریها هستند که به هدایت ادراک کمک کنند. «اگر به تفرقه ادامه دهید، کاری که انجام می دهید بیننده را محروم می کند. با کار رابرت، خواه پردهای در پارچهای کمی سیاسی، سرامیک یا کلاژ پارچههای او، در واقع بیدار شدن از خواب و هوشیاری است که دائماً به نفع خود تحریک میشوید. من فکر میکنم کار رابرت بسیار مهم است زیرا نشاندهنده فقدان خودآگاهی درباره وضعیت است، و نشاندهنده فقدان خودآگاهی درباره نحوه دیده شدن اثر است.»
Duro Olowu، طراح مد و متصدی مد، منسوجات را به عنوان هنر (به غیر از لباس یا فضای داخلی) در نمایشگاه جدیدی که کار رابرت ارل پیج را تجلیل می کند، بررسی می کند. تا به حال، این هنرمند و فعال چیزی شبیه یک قهرمان گمنام بوده است، کسی که دائماً در جستجوی زیبایی است. “رابرت ارل پیج: قدرت به مردم”، “گل می دهد”، به عنوان آن هنرمند جذاب و شیک که اولوو او را به عنوان یک اثر هنری در خود توصیف می کند.