
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
از من بپرسید که چه کسی لباس / دامن / کیف من را می سازد و نه بار از هر ده بار پاسخ می دهم: «وینتیج است!» با گنجه ای پر از قطعات دهه 50، 60 و 80، من توانستم بهترین مکان ها را برای خرید آنلاین کلاسیک پیدا کنم.
عرضه های ریبگ از کیف های دستی قبلی به همان اندازه خوب است. با توجه به شرایط بسیاری از کیف ها، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا هرگز چیزی حمل شده است یا خیر. اما زیبایی در چشم بیننده است و تازگی چندان بی شباهت نیست. Rebag که در سال 2014 توسط چارلز گورا راه اندازی شد، خود را با فناوری پیشنهاد فوری متمایز می کند. کسانی که به دنبال فروش یا تجارت در کیف های دستی لوکس خود هستند، مبلغی را در هنگام شروع دریافت خواهند کرد. و همین هفته، Rebag دومین همکاری خود را با Moda Operandi راه اندازی کرد - برای اولین بار به مودا بروید تا کیف های لوکس دست دوم را خریداری کنید.
1stdibs را به عنوان خواهر بزرگتر باهوش Etsy (و eBay و هر خرده فروشی دیگر به سبک بازار) در نظر بگیرید. فروشندگان قدیمی در سطح موزه (بیشتر آنها بدون فروشگاه فیزیکی) به 1stdibs سرازیر می شوند تا فروشگاه های الکترونیکی خود را با کافتان های بکر Pucci پر کنند و جواهرات عتیقه را فراموش نکنیم. امتیازهای جایزه برای اطلاعات منشأ و پیشینه تاریخی ارائه شده توسط فروشندگان به 1stdibs تعلق می گیرد. خرید 1stdibs به معنای دریافت یک درس تاریخ مد است. به هر حال، مایکل برونو پس از بازدید از شهر معروف Marché aux Puces در پاریس، این بازار را تأسیس کرد.
سال گذشته، زمانی که شرکت مد Kering (شرکت مادر گوچی، الکساندر مک کوئین، بالنسیاگا، سنت لورن، و بوتگا ونتا) یک پنی بسیار زیبا در سایت فروش مجدد فرانسوی Vestiaire سرمایه گذاری کرد، نقطه عطفی در تاریخ مد بود. گرایش برندها به چشم پوشی از بازار دست دوم بوده است، اما کرینگ به همه این اقدامات پیوست. Vestiaire که در سال 2006 تأسیس شد، خود را یک مجموعه می نامد تا حدی به این دلیل که موجودی آن توسط کاربر تولید می شود، اما همچنین، شش بنیانگذار وجود داشت. چیزی که Vestiaire را از یک پلت فرم سنتی فروش مجدد متمایز می کند این است که Vestiaire به عنوان یک واسطه معتبر عمل می کند. کیف گوچی خود را با عکس های خود در سایت آپلود کنید. پس از فروخته شدن، آن را به Vestiaire می فرستید تا قبل از رسیدن به مقصد نهایی خود را احراز هویت کند. خریداران می توانند تمام برچسب های طراحی را که انتظار دارند، انتظار داشته باشند.
در حالی که دقیقاً یک فروشگاه قدیمی نیست، Etsy پلتفرمی است که توسط چندین فروشگاه قدیمی تجاری کوچک در سراسر کشور استفاده می شود و یکی از مقاصد مورد علاقه شخصی من برای وینتیج است. به ویژه برای خریدارانی که به دنبال قطعات اوایل دهه 40، 50 و 60 هستند، خوب است. به دنبال آن لباس بتی دریپر برای پوشیدن در یک مهمانی باغ هستید؟ فقط آن را دقیقا جستجو کنید و نتایج فراوان است. یا در مورد یک شیفت هیجان انگیز ادی سدویک چطور؟ آن را هم خواهید یافت. فقط نتایج خود را برای جستجوی قدیمی فیلتر کنید و صفحات به صفحات قطعات یکپارچهسازی با سیستمعامل به شما نمایش داده می شود. به علاوه، خرید Etsy به معنای حمایت از مشاغل محلی و کوچکتر است.
مورخان مد مدت هاست که کوتور میگو را دنبال می کنند. حتی اگر علاقه ای به خرید لباس مجلسی متالیک زاندرا رودز ندارید، احتمالاً باید کمی در مورد آن بدانید. به هر حال، مد همه چیز در مورد مراجع است، و هیچ کس این را بهتر از بنیانگذار SC Cherie Balch نمی داند. مستقر در کانادا، فروشگاه و حساب اینستاگرام آن منشأ یک لباس را بازگو می کند و اگر نمی دانستید چرا رودز (به عنوان مثال) شایسته توجه شماست، Balch اینجاست تا به شما بگوید چرا. دنبال کردن اکانت اینستاگرام فروشگاه به خودی خود یک تجربه است، اما به وب سایت مراجعه کنید تا شاهد یک مدیریت سطح بالا از وینتیج باشید.
من شخصاً به سمت قطعات فوق العاده قدیمی می کشم و برای یافتن آن ها، باید در مورد جایی که در حال خرید هستم، استراتژیک باشم. در حالی که من عاشق RealReal هستم، به احتمال زیاد لباس های روز تابستانی دهه 60 خود را در آنجا پیدا نمی کنم. در عوض، مارک جیکوبز چند فصلی را برای دزدی پیدا خواهم کرد. وقتی به دنبال قطعاتی با ارزش موزه می گردم، به سراغ Shrimpton Couture می روم. و وقتی دلم می خواهد کمدهای دخترانه شیک آن را بخرم، همه چیز درباره دورا مار است. (و اگر من همیشه مشتاق یک TikTok مناسب باشم، شاید در نهایت به Depop بروم.)
از آنجایی که گم شدن در این فضا بسیار آسان است، در زیر یک نقشه (که با کمک لیانا ساتنشتاین تهیه شده است) وجود دارد تا به شما کمک کند گنج قدیمی خود را پیدا کنید. خلاصه ای از مکان های مورد علاقه و بهترین مکان ها برای خرید آنلاین قدیمی (یا دست دوم) در زیر.
درست مانند کلمه "مد"، "وینتیج" چیزهای زیادی را شامل می شود. آن را به راحتی به عنوان لباس و لوازم جانبی که 20 سال یا بیشتر ساخته شده اند تفسیر می کنند. و برای به دست آوردن برچسب عتیقه، یک کالا باید 100 سال یا بیشتر عمر داشته باشد. در زمان چاپ، هر چیزی که قبل از سال 2002 باشد واقعاً قدیمی در نظر گرفته می شود، اما تفاوت های ظریف به همین جا ختم نمی شود. همچنین فروش مجدد، محموله، دست دوم و بایگانی وجود دارد که همگی اصطلاحاتی هستند که در دنیای روابط عمومی مد برای توصیف چیزهایی که چنین نیستند استفاده شده است. کاملا قدیمی، اما در راه.
اگر یک اپلیکیشن اجتماعی و مغازه خرج کردن بچه دار می شد، دپاپ بود. محبوب GenZ، Depop یکی از مقاصد جوان در این لیست است. Depop که در سال 2011 در Roncade ایتالیا توسط Simon Beckerman راه اندازی شد، اکنون یک بازار جهانی و همتا به همتا مستقر در لندن است و گاهی اوقات، این "همتایان" با کمی طرفدار همراه هستند. اولیویا رودریگو وقتی کمد خود را در Depop راه اندازی کرد، سال گذشته باعث گیجی شد. رودریگو با جمع آوری سرمایه برای امور خیریه، اقلامی را که در مجموعه های موزیک ویدیوهایش پوشیده شده بود فروخت - که همه آنها فوراً فروخته شدند. مگان تی استالیون، پرنسس نوکیا، دیتا فون تیز، لیلی آلن و پالوما السیسر از شناخته شده ترین اعضای دپاپ هستند.
به دنبال آن تام فورد گوچی بداخلاق هستید؟ آن دهه 80 تاد اولدهام؟ آن دهه 90 Comme des Garcons؟ به جیمز ولوریا نگاه نکنید. جیمز ولوریا، یک فروشگاه قدیمی مناسب، یکی از عرضه کنندگان نادر مد قدیمی است که خرید آنلاین به همان اندازه سرگرم کننده است که خرید از فروشگاهی که در محله چینی منهتن واقع شده است. این فروشگاه که توسط دو فرد شیفته مد و شیفته سبک قدیمی به نام های کالی جیمز و براندون ولوریا تأسیس شده است، شناخته شده است که چندین نفر را جذب می کند. ووگ سردبیران به گفته لیانا ساتنشتاین، «جیمز ولوریا از دیرباز یک پناهگاه قدیمی بوده است. آنها بهترین قطعات طراح را دارند - گاهی اوقات خوانده شده و ناخوانده. در حالی که در این نقطه نقطه عطفی در نیویورک است، جیمز ولوریا انتخابی به همان اندازه به صورت آنلاین دارد—بنابراین می توانید تکه ای از مرکز شهر را در کمد لباس خود بدون توجه به جایی که زندگی می کنید داشته باشید. دیگر خبری از FOMO نیست!»
سختکوش های قدیمی ممکن است به شما بگویند که برای به دست آوردن چیزهای خوب، باید خارج از خط باشید. به طور کلی، فروشندگان قدیمی e-tail نمی کنند. به علاوه، شما باید قبل از اینکه به وینتیج خود جان تازه ای بدهید، آن را لمس کنید، احساس کنید و (مهمتر از همه!) امتحان کنید. اما با این حال، گوشه هایی از اینترنت وجود دارد که مجموعه ای از ویژگی های قدیمی را ارائه می دهد. یعنی اگر بدانید به دنبال چه هستید.
تا به حال شده استایل شخصی را آنقدر دوست داشته باشید که بخواهید به کمد آنها حمله کنید؟ خوب، این دقیقاً همان چیزی است که لورن ویلسون، مدیرعامل و بنیانگذار Dora Maar، تصمیم گرفت انجام دهد. مار که به نام عکاس، شاعر و نقاش فرانسوی نامگذاری شده بود، عاشق فلان آقای پابلو پیکاسو نیز بود و در چندین نقاشی او نیز حضور داشت. در یک کلام، او موزه او بود و موزها همان چیزی است که سایت ویلسون، که در سال 2019 راه اندازی شد، در مورد آن است. افراد منتخب دستی (مانند ناتالی بلومینگدیل، لورن لویسون، ادوارد بارسامیان، رئیس محتوای تحریریه ووگ مکزیک و آمریکای لاتین کارلا مارتینز د سالاس، و واقعاً شما) گنجینه های خود را در Dora Maar فهرست می کنند تا همه و همه بتوانند خرید کنند. برای خریداران، این راه عالی برای دسترسی به سبکی است که شما آن را تحسین می کنید. منتظر لباس های بکر Erdem، کیف های دستی زنانه، برخی از Alaïa کمیاب و کمی قدیمی باشید. برای فروشندگان، شما همچنین می توانید به صورت ناشناس بفروشید، اما بهتر از آن، خود را به عنوان یک Muse DoMa معرفی کنید! شما در یک شرکت عالی خواهید بود.
بیایید با شلوغ ترین شروع کنیم. احتمالاً از قبل RealReal را به دلیل فرآیند ارسال بدون دردسر و برنامه کاربردی آسان که خرید دست دوم را آسان می کند، می شناسید و دوست دارید. RealReal که در سال 2001 توسط Julie Wainwright در سانفرانسیسکو راه اندازی شد، لوکس دست دوم تایید شده را ارائه می دهد. به کیف های قدیمی It از Balenciaga و لباس های آفتابی اخیر Oscar de la Renta فکر کنید. RealReal واقعاً خود را به عنوان مکانی متمایز می کند که در آن فروش به اندازه خرید سرگرم کننده است - در واقع یک مقصد مد مدور.