در یک غروب ملایم در ماه ژوئن، صدها نفر از شرکت کنندگان برای جشنواره مانیفست کالیدوسکوپ به اسپیس نیمایر در پاریس رسیدند. کسانی که میدانستند با پوشیدن کیفهای تلفر و کلاههای سطلی، به سمت گوشهای بسیار زیبا حرکت کردند، که شبیه آژانس مسافرتی آفریقایی به سبک دهه 1960 بود. صندلیهای رترو مدرن با روکشهای چرم مریم گلی با زیورآلات اداری آنودین احاطه شده بودند، در حالی که یک صفحه کلید و تلفن قدیمی قدیمی تماشاگران را به بازی دعوت میکرد. عبارت “Air Afrique” به رنگ مشکی پررنگ روی دیوار پشتی چسبانده شده بود که با یک نشان آنتلوپ سبز جنگلی همراه بود.
لمینه دیائون 29 ساله، موسس این مجموعه میگوید: «ما میخواهیم این نام به سفر ادامه دهد. او که یک سینمافیل بود، پس از مشاهده در فیلمهای جنوب صحرای دهه 1960، حق نام و لوگوی Air Afrique را خرید. عناوین فرقه مانند La Noire de… اثر Ousmane Sembène، که داستان یک زن سنگالی را روایت می کند که به آنتیب سفر می کند تا برای یک زوج ثروتمند فرانسوی کار کند. او ادامه می دهد: «من واقعاً تحت تأثیر نام Air Afrique قرار گرفتم. “من آن را بسیار قدرتمند یافتم، من را در مسیر من متوقف کرد، بنابراین شروع به تحقیق کردم.”
تصاویری از یک سری تحریریه ساخته شده برای نمایشگاه Bienvenue à Bord در سپتامبر 2021
عکس: Djiby Kebe و Jeremy Konko برای Air Afrique