این فقط BeReal نیست که تمام شده است.  همانطور که می دانیم رسانه های اجتماعی است
انتشار: اردیبهشت 06، 1402
بروزرسانی: 04 اردیبهشت 1404

این فقط BeReal نیست که تمام شده است. همانطور که می دانیم رسانه های اجتماعی است

برای درک واقعی این تغییر، باید نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی را در نظر بگیریم. در گذشته، در هر لحظه تنها یک پلت فرم رسانه اجتماعی برجسته وجود داشت. در دوران قدیم، MySpace بود. سپس فیس بوک. سپس توییتر یا اینستاگرام. اکنون احتمالاً TikTok است. اما اعتماد ما به این پلتفرم ها به شدت کاهش یافته است. ما الان سواد اینترنت داریم به این فکر کنید که مردم حتی 10 سال پیش چگونه کورکورانه از فیس بوک استفاده می کردند و آلبوم هایی با نام هایی مانند "Freshers Week <333" با 236 تصویر دیجیتالی از دانشجویان کالج در حال خرخر کردن و انجام صورت اردک در شب های بیرون ارسال می کردند. با آگاهی بیشتر از نحوه استفاده از تاریخچه های اینترنتی، داده ها و نمایه های آنلاین ما علیه ما به روش های بی شمار، ما دیگر زندگی مان را به این شکل آشکار پخش نمی کنیم. ما همچنین می دانیم که این پلتفرم ها همیشه در اطراف نیستند. پروفایل ها حذف می شوند داده ها در یک گرداب آنلاین مکیده می شوند. ما هرگز به چیزی که از سیلیکون ولی به همین شکل بیرون می آید، بی خیال اعتماد نمی کنیم.



منبع

واضح است که من تنها کسی نیستم که از برنامه اشتراک گذاری عکس که زمانی پرطرفدار بود، استفاده کرده ام. طبق داده های شرکت هوشمند اپلیکیشن Apptopia، کاربران فعال روزانه BeReal از اکتبر 2022 تا فوریه 2023 تقریباً به نصف کاهش یافت و از 20 میلیون به 10.4 میلیون کاهش یافت. از آن زمان، تعداد کاربران فعال روزانه حتی بیشتر کاهش یافته است و در ماه مارس به کمتر از 6 میلیون کاربر فعال رسیده است. به نظر می رسد که تازگی واقعی بودن به خوبی و واقعاً فرسوده شده است.

در مورد اینکه چرا BeReal گیر نداده است، می توان چیزهای زیادی گفت. برای شروع نیاز به تلاش دارد تا با آن همگام شوید. و این فقط BeReal نیست که به نظر می رسد در حال حاضر در حال سقوط است. به طور کلی به نظر می رسد رسانه های اجتماعی در بحبوحه یک بحران هویت گسترده قرار دارند. کاربران توییتر از زمان تصاحب ایلان ماسک در سال 2022 به طور پیوسته در حال کاهش بوده اند (در این ماه کاربران تأیید شده علامت های آبی خود را از دست دادند که منجر به نارضایتی و بی اعتمادی بیشتر شد). اینستاگرام در بین کاربران جوان تر تبدیل شده است. و گرچه TikTok بسیار محبوب است، اما TikTok همچنان تمایل دارد فقط نوع خاصی از پوسترها را جذب کند: کسانی که با چت کردن با دوربین راحت هستند یا از بسیاری از TikTok-isms که به نظر می رسد مانند یک ویروس تکثیر شده اند نمی ترسند. (چرا همه از یک صدای جداشده TikTok استفاده می کنند؟) برای مثال، اگر از توییتر خسته شده اید، لزوماً به TikTok مهاجرت نمی کنید. افرادی که دوست دارند بنویسند همیشه دوست ندارند صحبت کنند.

روز دیگر، تصمیم گرفتم در BeReal پست بگذارم - احتمالاً نمای نزدیک تار از صورتم - زیرا چند سالی بود که برنامه را باز نکرده بودم و می خواستم ببینم همه در حال انجام چه کاری هستند. بنابراین من پست را زدم و منتظر ماندم، و بعد... هیچی. هیچکس دیگه اصلا پست نکرده بود این فقط تصویر لو-فای خودم بود که به من خیره شده بود، کاملاً دیده نشده بود. در عرض چند هفته، BeReal به یک شهر ارواح دیجیتال تبدیل شده بود.