فهرست مشتریان شیک او منعکس کننده آن رویکرد تازه و با روحیه است. از زمانی که او طراحی را برای مشتریان سفارشی در آگوست 2021 آغاز کرد، با افرادی مانند مدل پالوما السیسر، هنرمند تورمالین و موسیقیدان زسلا کار کرده است. بنابراین مطمئناً وقتی او تقریباً بلافاصله به پیامهای ارسالی من در مورد طراحی یک لباس پاسخ داد، هیجانزده شدم. سالیوان که یکی از اعضای گروه مد نیویورک Vaquera بود، میگوید: «من همیشه عاشق مد هستم. من عاشق خردهفروشی هستم، اما فکر میکنم کار در همکاری با کسی برای ایجاد حسی خاص برای آنها، و متناسب کردن آن با شخصیت آنها و بدنشان، چیز آزادکنندهای دارد.
اگرچه برچسب همنام او، خانم کلر سالیوان، هنوز نسبتاً جدید است، او قبلاً امضاهای جذابی برای خودش ایجاد کرده است. من شخصاً جذب تناسبات اغراقآمیز طرحهای بینظیر او، کرستهای کمری، شکوفایی بیاحترامی زنانه، مانند کمانهای غولپیکر و تزئینات روبانی او شدهام. همچنین یک نگرش خرابکارانه خوشمزه به کار او وجود دارد که به ندرت در دنیای لباسهای مناسبتی پیدا میکنید، نگرشی که به نظر میرسد یادآور کارهای اولیه ویوین وستوود است.
مؤسسه لباس در موزه متروپولیتن بیش از 33000 شی را در خود جای داده است که قدمت آن به قرن 15 بازمیگردد، و این باعث میشود بخش مجموعههای آنجا به غار علاءالدین واقعی تاریخ مد تبدیل شود. خود فضا شبیه یک آزمایشگاه است – همه سطوح سفید درخشان و طاقهای غولپیکر – تقریباً تا جایی که میتوانید از کلیشههای دفتر موزههای خندهدار فاصله داشته باشید. کلر سالیوان، طراح، میگوید: «خب، من در بهشت هستم. جواهرات و بروگ های سیاه و سفید تند.
همانطور که می توانید تصور کنید، سیاست اینجا نگاه کنید، اما لطفا دست نزنید. راهنمای مؤسسه لباس ما، تریسی یوشیمورا، دستکشهای سفید بکر به تن دارد و اینجاست تا به سالیوان کمک کند تا نگاه دقیقتری به ساخت و ساز نفیس این لباس و چندین مورد دیگر از لباسهای طراحی شده توسط کارل لاگرفلد فقید داشته باشد. دامن توپ و تاپ برش از مجموعه مد لباس بهار 1999 Chanel در نهایت الهام بخش لباس طراحی شده توسط سالیوان خواهد بود که من تنها در چند هفته دیگر به عنوان سردبیر Vogue.com در مت گالا خواهم پوشید. امسال به مناسبت «کارل لاگرفلد: خط زیبایی»، آخرین نمایشگاه این مؤسسه است، و کد لباس – به افتخار کارل – برای خود صحبت می کند. سالیوان که علاوه بر آرشیو Chanel، یک لباس چلوئی مشکی با روکش ملایم از دوران دهه 1970 لاگرفلد را در خانه انتخاب کرده است، میگوید: «با مرور آنلاین مجموعهها، انتخاب سختی بود، زیرا قطعات باورنکردنی زیادی وجود دارد. برای الهام گرفتن من میخواستم چند امضای مختلف کارل را امضا کنم.»
کمتر از یک هفته بعد، خودم را در استودیوی پر نور او در ویلیامزبورگ میبینم که جورابهای ساق بلند و جورابهای نیمتنه برهنه شده و برای اولین لباسم آماده هستم. کمتر از 10 روز تا گالا باقی مانده است، اما سالیوان حس آرامشی را از خود ساطع می کند که اعصاب کمی ژولیده من را آرام می کند. طرحهایی که او برای من فرستاده است، تمام چیزهایی را که من در مورد کار او تحسین میکنم، از طریق دریچهای متمایل به لاگرفلد فیلتر میکنند. من خیلی با دامن های توپ کار کرده ام – یا به قول من دامن های پوف – و چیزی در مورد آن احساس می کردم که لحظه مناسبی بود، زیرا بسیار مجلل به نظر می رسد اما این عنصر غیررسمی را نیز در خود دارد. و سپس من در حال انجام تحقیقاتم بودم، به مراجع خود و آن لباس مد شنل اواخر دهه 1990 نگاه می کردم، و اینطور بود: اوه، این یک جفت عالی استاو میگوید و تصویر باند فرودگاه مدل دوون آئوکی را با ظاهر صورتی ماهی قزل آلا در گوشی خود بالا میکشد. من میخواستم به عناصر کت و شلواری اشاره کنم که با کارل در Chanel نیز بسیار برجسته بودند و به آن نوار تکیه کنم.»