برای جشن گرفتن 10مین سالگرد خود، برند یونانی Zeus+Dione روز جمعه در آتن جشنی به پا کرد و مدیر خلاق ماریو شواب تمام تلاش خود را کرد تا مهارت صنعتگران این کشور و انواع صنایع دستی آن را گرامی بدارد.
مس همچنین به عنوان یک لایت موتیف عمل می کرد، زیرا یک فلز ضروری برای یونانیان باستان بود. پانلهای مسی بر روی اسکله بهعنوان نوعی فرش کت واک، در حالی که یک سینهپشت براق مسی بر روی تونیک مشکی روان و درخشش فلزی رنگ مسی، یک لباس چرمی نرم و لطیف چیندار را تزئین کرده بود.
منبع
دعوت به نمایش، که او آن را تجارت های کوچک نامید، به صورت یک صفحه مسی نازک بود که روی آن تصویری از ابزارهای سنتی صنایع دستی چاپ شده بود. این نشانه روشنی از نیات شواب بود. از آنجایی که صنایع دستی در سراسر یونان بر اساس مکان تغییر می کند، او نگاه متفاوتی داشت métiers و آنها را با هم ترسیم کرد و نوعی کارتوگرافی بصری از کدهای بازتفسیر شده از زمان به دست آورد.
این طراح یونانی اتریشی در یک پیش نمایش در دفتر مرکزی این برند گفت: «روایت این مجموعه در واقع با صدای صنعتگران شروع می شود. او در سال 2020 و پس از اینکه همهگیری او را به یونان بازگرداند، به سکان خلاق منصوب شد. او توضیح داد: “Zeus+Dione بر اساس اخلاق ایجاد چیزی از طریق هم افزایی، همکاری، مشارکت اجتماعی، حساسیت های زیست محیطی، پایداری ایجاد شد.” این مجموعه ای از ارزش هایی است که او به اشتراک می گذارد و می خواهد جشن بگیرد. برای این منظور، او مجموعه را در یک بازخوانی مدرن از کدهای سنتی صنایع دستی پایه گذاری کرد. «مینیمالیسم دوریک» مختصر و در عین حال شاعرانه آن با روند مد امروزی همگام است.
دیمیترا کولوتورا که این برند را همراه با ماروا گرابوفسکی میتسوتاکی راهاندازی کرد (او اخیراً پس از بانوی اول یونان از نقش خود در این برچسب کنارهگیری کرد) گفت: “زئوس+دیونه از یک فداکاری عاشقانه برای حفظ میراث یونانی ما متولد شد.” . شواب قطعاً این احساس را برای مجموعه ای که در غروب خورشید در بندر پیرئوس در مقابل کشتی باری تاریخی هلاس لیبرتی در جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته شد، که اکنون موزه دریایی شناور را در خود جای داده است، دریافت کرد.