“استخوان ها و همه”: لوکا گوادانینو و الیزابت پیتون در داستان پشت پوستر خیره کننده فیلم

این فرصت زودتر از آنچه گوادانینو انتظار داشت به دست خواهد آمد. در ماه مه سال گذشته، کارگردان فیلمبرداری جدیدترین رمان عاشقانه خود را آغاز کرد. استخوان ها و همه، در سینسیناتی این فیلم با بازی تیموتی شالامه و تیلور راسل، و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم ونیز در روز جمعه، یک جفت عاشق جوان را دنبال می کند که در حاشیه جامعه زندگی می کنند و در آمریکای دهه 1980 زندگی می کنند. سرزمین های بدسبک، با پیچ و تاب: هر دو شخصیت آدمخوار هستند، سعی می کنند بفهمند چرا میل به خوردن افرادی که دوستشان دارند را دارند.

گوادانینو از طریق تلفن از ونیز به یاد می آورد: «کاملا شوکه شدم. من احساس فروتنی می‌کردم، زیرا همیشه کار الیزابت را استادانه می‌دانستم. دیدن اینکه او از کارهای من برای هنرش الهام می گیرد، جادویی بود، و از آن زمان، من همیشه این خیال را داشتم که راهی برای انجام کاری با هم پیدا کنم.”

در زمستان 2019، لوکا گوادانینو در سفری به لندن بود که تصمیم گرفت در گالری ملی پرتره شهر سرگردان شود. خرید بلیط برای نمایشگاهی توسط الیزابت پیتون، نقاش آمریکایی – که به خاطر پرتره های لطیف و مالیخولیایی اش از چهره های فرهنگ پاپ، عاشقان مشهور روی پرده، و دوستان شخصی اش معروف است- گوادانینو در حال قدم زدن در سالن های موزه بود که با تصویری آشنا مواجه شد: الیو و الیور، از شاهکار دوران بلوغ او در سال 2017 مرا با نام خود صدا کن، در آغوش بسته شده

پس از فرستادن قطعه اولیه فیلم به پیتون، این زوج قرار گذاشتند تا در نیویورک با هم ملاقات کنند، جایی که آنها فوراً از طریق یک سری طرح هایی که پیتون از قبل آماده کرده بود، از جمله بوسیدن یکی از بازیگران اصلی فیلم که به پوستر پایانی تبدیل شد، با هم ارتباط برقرار کردند. پیتون با خنده می‌گوید: «احساس می‌کردم که نمی‌توانم با او روبرو شوم، مگر اینکه کاری را شروع کرده باشم». قبل از اینکه فیلم را ببینم اصلاً نمی‌دانستم درباره چه چیزی است، اما بعد از آن می‌دانستم که به هر حال از آن عکس می‌سازم، زیرا من بسیار تحت تأثیر آن بودم، داستان عشق متعالی درون آن.»



منبع

در طول فیلمبرداری، گوادانینو مدام به این فکر می‌کرد که پیتون یک اثر هنری با الهام از این داستان بعید از عاشقان در حال فرار خلق کند. گوادانینو توضیح می‌دهد: «هرچه بیشتر آن را می‌ساختیم، فیلم از یک فیلم ترسناک به یک داستان عاشقانه بسیار شدید تبدیل می‌شد و بنابراین من شروع به خیال‌پردازی درباره زیباترین امکان برای معرفی آن به دنیا کردم.»