پس از چهار ساعت سوار شدن بر A340، به ما گفته می شود که یک ساعت مانده به فرود در یکی از تنها باندهای یخ آبی جهان، یک ساعت مانده به آن را انتخاب کنیم. با ضخامت بیش از یک کیلومتر، برای وزن هواپیما مشکلی نیست، اما برای اطمینان از چسبندگی کافی، باید تقریباً دائماً مرتب شود. کویر سفید همچنین درباره چیزهایی که باید به قطب جنوب بیاورید کاملاً توضیح می دهد و چمدان های خود را پیش از موعد بررسی می کند تا مطمئن شوید که لایه های شما مطابقت دارند. این شامل حداکثر سه جفت دستکش، لباس بیرونی ضد باد، و چکمههای تندرا عایق شده (که ممکن است قرض گرفته شوند) است. با شروع فرود، دمای کابین کاهش می یابد تا بیش از حد گرم نشوید.
با این حال، به نظر می رسد که با قدم گذاشتن به قاره هفتم، گرما از بین می رود. اما یک کیفیت تصفیه کننده در آن وجود دارد. هوا سرد است اما هست تمیز. شما تقریباً از آن می بینید، مانند شیشه جلا. رنگ سفید بی پایان توسط قطعات سنگی عظیم و باستانی قطع می شود و علیرغم وجود شواهد کمی از انسانیت، این احساس بسیار می شود. انسان از این نظر که این نوع آسیب پذیری فوری وجود دارد. و منظورم این است که به خوبی. قطب جنوب بلافاصله روشن می کند: من واقعاً مهم نیستم. تصویر بزرگتر نه تنها بزرگتر، بلکه بسیار است هزاران چند برابر بزرگتر این کمی نگران کننده است که با چه سرعتی از هواپیما دور می شوید و وارد این بی نهایت جدید می شوید. همچنین، اکنون که من تا شش روز آینده بدون وای فای یا سرویس تلفن همراه هستم، متوجه شدم که این چیزها نوعی کلاستروفوبیا را در عرض های جغرافیایی مرکزی ایجاد کرده است. شروع به پرسیدن از خودم می کنم: واقعا اینجا بودن به چه معناست؟
روز اول
در زیر، تعداد انگشت شماری از نوشته های مجله از روزهای من روی یخ.
به لطف پرواز مستقیم خطوط هوایی یونایتد بین نیوآرک و کیپ تاون، من فقط با جت لگ اندکی مواجه هستم. از همان ابتدا می خواستم از ردپایم در این سفر آگاه باشم. باید اذعان کرد که من همیشه در گذشته آنطور که باید نگران این موضوع نبوده ام. هواپیمای دریم لاینر کم مصرف یونایتد در این مسیر پرواز می کند و خود این ایرلاین سبزترین خطوط هوایی ایالات متحده است. من دو بار در هتل شیک One&Only در V&A Waterfront کیپ تاون، بستهبندی را باز میکنم و دوباره بستهبندی میکنم، به سرعت کوه مشهور تیبل شهر را در امتداد مسیر «India Venster» پیادهروی میکنم و برای عزیمت اواخر بعد از ظهر به قطب جنوب آماده میشوم. صحرای سفید در طول فصل دسامبر تا فوریه خود از دو هواپیمای اجاره شده استفاده میکند، تنها ماههایی که قطب جنوب برای گردش قابل تحمل است: یک ایرباس A340 و یک گلف استریم G550، و همچنین یک جفت DC-3 مجهز شده برای گردش در خود قطب جنوب. (این شرکت از برنامه های جبرانی معتبر برای متعادل کردن انتشار کربن خود از این پروازها استفاده می کند.)
روز سوم
ما در کمپ Whataway بودهایم، مجموعهای از غلافهای ماهمانند صحرای سفید که روی فلاتی به نام واحه شرماچر نصب شدهاند، که شامل دستگیرهها و خراشها و نوناتاکها (قلههای کوچکتر) از سنگهای آشکار است. این برای قطب جنوب غیر معمول است. یخ 97.6 درصد از قاره را پوشانده است. در همان نزدیکی، روسیه و هند هر دو ایستگاههای تحقیقاتی دائمی دارند، اگرچه توافق بین صحرای سفید و آنها این است که همه باید خودکفا باشند و فقط در صورت وجود یک وضعیت اضطراری واقعی میتوانند با دیگری تماس بگیرند.