از همکاری مک‌دونالد تا پیتی اومو، برند فنلاندی VAIN یکی برای تماشا است

در حالی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آلتو پایتخت در بسیاری از خانه‌های لوکس کار می‌کنند، برند VAIN زاییده آزمایش‌های شخصی Vain در خارج از مدرسه و شرکت‌ها است. مهم به نظر می رسد که او خود را به عنوان یک هنرمند و نه یک طراح توصیف می کند، زیرا نشان دهنده اولویت دادن به “چشم انداز” و بی توجهی به قرارداد است.

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

روپ رینولا و جیمی واین.

عکس: با حسن نیت از VAIN

از منظر تصویر بزرگ، VAIN یک برند رو به جلو است، اما موضوع عرضه پاییزی نوستالژیک بود. به نظر می رسد که تنها ژنرال Xers نیستند که احساسات خوبی نسبت به دنیای قبل از اینترنت دارند. VAIN در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح داد که این مجموعه «به اوایل دهه 2000 روستایی فنلاند نگاه می کند، زمان و مکان قبل از اینکه اینترنت و رسانه های اجتماعی بر همه چیز حکومت کنند. زمانی که موسیقی، فیلم‌ها، پوسترها و بازی‌های ویدیویی – و خواهر و برادر بزرگ‌تر شما منبع الهام و اطلاعات بودند. دنیا از طریق خواهر و برادر بزرگتر شما فیلتر شد. در آن زمان این یک چیز کوچک بود، اکنون همیشه همه چیز به طور همزمان است.”





منبع

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

بیهوده بودن جذاب نیست، به خصوص در فرهنگ های شمال اروپا که فروتنی یک فضیلت است. اگرچه در زبان فنلاندی “بیهوده” به “فقط” به معنای صرفا ترجمه می شود. واین در تماسی گفت که نام برند با ایده‌های طاووسی و فروتنی بازی می‌کند، که به نوبه خود دودویی دیگر را معرفی می‌کند، زیبایی‌شناسی برند، که “تاریک است”، واین در تماسی گفت، “زیرا ما مالیخولیا فنلاندی را در خود داریم، اما در عین حال. زمانی که ما موتیف قلب را پشت آن داریم و عشق را در سطح جهانی با این برند به اشتراک می گذاریم.”

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

کریس ویدال تنوما، سردبیر مجله مد و فرهنگی دوسالانه SSAW و عکاس لوک‌بوک این فصل، می‌گوید VAIN موفق شده است «لحظه ویروسی خود را بدون کمک خارجی خلق کند». آنها موجی از هیجان (به ویژه با بچه های جوان) ایجاد کرده اند که فکر نمی کنم قبلاً در هلسینکی دیده شده باشد. یک پدیده کل زمان ما از سرزمین تاریکی.”

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

واین و رینولا در کمربند کتاب مقدس فنلاند بزرگ شدند، جایی که مک دونالد، «تنها چیزی شبیه به خارج از کشور» و یک پاتوق محبوب نوجوانان بود. شرکای تجاری که اکنون در هلسینکی مستقر هستند، بخشی از یک گروه خلاق با پیوندهای نزدیک با صحنه موسیقی هستند. (ترکیب سیاه و سفید نشان داده شده در Pitti برداشتی تیز از نوعی فضای فلزی emo/nü بود.) اما این اثر همچنان به ریشه‌های شهری کوچک و نامرغوب بنیانگذاران برند اشاره دارد.

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

قطعاتی مانند یک پیراهن دکمه دار سفید با یک آویز بسیار بلند و آستین هایی که تمام طول بازو را دکمه می دهد، یا یک سنگر چرمی که با یقه های پیچیده و جزئیات گلدوزی ساخته شده است جذابیت مستقیم دارد، اما برای پول من تضادهای ذاتی وجود دارد. بنیانگذاران با برداشت VAIN فراتر از سطح دست و پنجه نرم می کنند.

لباس مردانه بیهوده پاییز 2023

عکس: Samuli Vienola / با حسن نیت از VAIN

حتی یک استاد بازاریابی هم نمی‌توانست لحظه ویروسی VAIN، یک برند فنلاندی را که نوامبر گذشته با مجموعه‌ای از لباس‌های کار جمع‌آوری‌شده از مکان‌های منطقه‌ای مک‌دونالد، و ارائه در شعبه هلسینکی زنجیره جهانی به دست آورد، به دست آورد. کارگردان خلاق جیمی واین و مدیر عامل/عکاس روپ رینولا با اولین کار خود با ویرایش دقیق Pitti Uomo ثابت کردند که سزاوار توجه صنعت به اندازه یک غذای شاد هستند.

مسلماً VAIN هنوز در روزهای اولیه خود است، اما یکی از دلایلی که توجه آنها را جلب می کند این است که آنها برای یک مخاطب خاص طراحی می کنند: خودشان و گروه همسالانشان، و شما از پیوستن به حزب بسیار خوش آمدید.